Velkommen til min blog!

Her finner dere inspirasjon til god hjemmelaget mat. Min fasinasjon for matlaging har jeg strengt tatt arvet av moren min, farmor og mormor. Det deiligste jeg visste når jeg var liten var mors lasagne og jeg har aldrig laget lasagne fra pose. Det er jeg stolt av. Etter noen års jobb i restaurantbransjen har jeg plukket opp flere gode tips i forhold til å lage mat fra grunden. Oppskriftene er basert på egen "eksperimentering" hjemme på kjøkkenet og kan være en videreutvikling av andres oppskrifter. Min filosofi er at jeg alltid skal tørre å prøve. Håper dere også tørr!

Velbekomme,

hilsen Maria

mandag 27. september 2010

The fastest Chicken

Idag skal dere få en rågod, enkel og superrask oppskrift på en kyllingrett. Den jeg lager er ganske sterk, så tenk på det når dere smaksetter. Liker dere ikke veldig sterk mat så vil jeg anbefale dere å halvere mengden chilisaus! Og skal dere servere retten til barn bør dere kanske lage helt uten chilisaus, eventuelt i to kjeler -en med og en uten!







Rask kyllinggryte 30 minutter, 2 porsjoner

Trinn 1

2 kyllingfileér, hele
1-2 ss Sriracha Hot Chili Saus
2 ss Sweet Mangosaus
2 ss Apricot & Cardamon saus

Trinn 2

1 rød eller gul paprika, skivet
1/2 grønn eller gul squash, strimlet
1 rød løk, i båter

Trinn 3

2-3 dl kremfløte
2 cm kanelbark
Sort pepper, nykvernet
Salt

Slik gjør du

Mariner tint eller fersk kyllingfilét i de 3 sauserne. Hakk og skjær opp grønnsaker. Ha kyllingen og marinaden oppi en kjele. Hell over kremfløte slik at den nesten dekker kyllingen. Legg i kanelbark og kok opp. Peppra. La kyllingen trekke på middels varme i 10 minutter før du har i grønnsakerne. Legg grønnsakerne som et "lokk" oppå kylling, da bevarer du smak og konsistens. Grønnsaker i gryte skal være crispy og ikke sønderkokt og bløt. La stå maks 10 minutter. Smak eventuelt av med salt. Fjern kanelen før servering.


Deilig, deilig kylling er nå ferdig servert!

Lykke til!

...hilsen "Hobbykocken"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar